1. Interrelació
d’àrees, àmbits. Aprenentatge integral.
2. Atenció a la
diversitat: Presència, participació i progrés.
3. Temps i espais
per a la reflexió.
4. Alumne com a
protagonista del seu procés d’aprenentatge.
5. Implicació i
compromís educatiu.
6. Planificació,
desenvolupament i autoavaluació permanent en la pràctica educativa i del
professorat. Capacitat d’autocrítica, transformada en propostes de millora.
7. Currículum obert
i flexible, ric, estimulant, coherent.
8. Agrupaments i
horaris flexibles. Agrupaments reduïts.
9. Fomentar la
motivació de l’alumnat.
10. Potenciar
l’autonomia de l’alumnat.
11. Aprenentatge
significatiu i funcional. Parteix dels interessos dels infants.
12. Centre
contextualitzat i vinculat amb l’entorn. Escola oberta a l’entorn.
13. Treball
cooperatiu dels mestres.
14. Treball
cooperatiu amb les famílies.
15. Fomentar el
treball cooperatiu entre l’alumnat.
16. Potenciar les
fortaleses i capacitats de cada infant.
17. Avaluació
formativa i continuada.
18. Bon clima
d’aula: segur, relaxat, de confiança, respecte.
19. Escolta i mirada
activa cap a l’alumnat.
20. Metodologies
actives i individualitzades, socioconstructivistes.
21. Formació
continuada dels mestres a través de la reflexió sobre la pràctica.
22. Potenciar la
creativitat dels infants.
23. Resolució de
conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.
24. Objectius i
propostes educatives clares i funcionals, flexibles i oberts al canvi.
25. Vincles afectius
i positius amb l’alumnat.
26. Fonamentació
teòrica al darrera.
27. Pràctica
educativa democràtica: diàleg, consens i negociació.
28. Conèixer i
participar de la identitat i organització del centre.
29. Parteixen d'un
diàleg previ, un consens i un respecte entre la comunitat educativa. Consens
entre la comunitat educativa.
30. El procés de
canvi té importància.
31. Materials
originals i atractius, motivadors
32. Ha de ser
documentada.
33. Tenen en compte
el procés de l'alumnat i no sols el resultat.
34. Dissenys
educatius reptadors, fonamentats i atractius.
No hay comentarios:
Publicar un comentario