Una de les pràctiques que varen ser més
significatives durant el meu període de pràctiques, i que pensava que mai
podria considerar-la com a bona, és la forma d’organitzar els alumnes quan van
d’excursió. Aquesta tractava en agrupar-los per parelles i havien de seguir a
les educadores (davant hi havia dues educadores: una per poder vigilar si venia
cotxes mentre que l’altra vigilava els
nens, i al darrere la directora vigilant que no quedi ningú al darrere).
La primera vegada que vaig anar d’excursió amb la
meva classe (2-3 anys) vaig sentir angoixa al veure que no havia una corda o
altre instrument que reculli als nens, i més encara sabent que hi havia un parell
de nens conflictius i desobedients. Per aquest motiu li vaig proposar a la
directora l’ús d’una corda amb molts de nus, així cada nen poda agafar un i anar
en ordre, però em va dir que amb l’ús d’aquesta no es donava peu a afavorir l’autonomia
dels alumnes, la socialització i gaudir del passeig. Al començament no ho vaig
veure clar, però després d’anar d’excursió pels voltants i a les piscines del
municipi, me vaig adonar de que realment tenia raó, que els nens també són
responsables d’ells mateixos i que es recolzen entre ells quan passa alguna
cosa.
A més, sense contar la meva ajuda, cal afegir que
eren tres adults responsables dels nens: dues educadores i la directora, tres
adults que poden fer front a una situació d’aquest tipus.
Per tant, els factors que fan que aquesta pràctica sigui
de qualitat podrien ser:
- Treball en equip entre les docents.
- Respecte de l’autonomia de tots els infants.
- Respecte del ritme de cada infant.
- La confiança cap els nens.
- Gaudir de qualsevol moment (inclòs els moments de transport de l’escoleta fins l’autobús).
- La interacció entre els nens i les educadores.
No hay comentarios:
Publicar un comentario